Feeds:
פוסטים
תגובות

Archive for 4th ב-אפריל, 2010

pacs Italy, 2010

מדובר על כנס שמאורגן על ידי כמה יוצרות, בהשתתפות מדריכות חיצוניות שהן הזמינו ובחסות חנות איטלקית, הוא נערך במתכונתו זו השנה השלישית, והוא משלב עבדות נייר ותפירה.
כמו שכבר כתבתי חלק מהותי מהכנס הוא הגיבוש החברתי ומסיבות היצירה שנערכות בערב. לצורך כך כמה שבועות מראש נפתח פורום ומועלים אתגרים במסגרתו, כמו כן יש אתגרים ותחרויות במהלך הערבים עצמם.

המשתתפות מתחלקות לקבוצות, מה שלי אישית ממש הזכיר מחנה צופים-
להמציא שם וסיסמא, תגית ועבודה למרכז השולחן וכו וכו
אם הייתי פחות עייפה בערבים אולי הייתי נהנית מזה יותר…
אני אתמקד בפוסט בסדנאות עצמן, מהן נהניתי מ-א-ו-ד.

אלה הסדנאות והמדריכות שהיה לי את העונג להכיר ולקחת:
1. Gotta love the everyday – Manu
סדנא קלילה וכייפית שהיתה התחלה מצוינת לכנס.
מאנו היא ללא ספק המדריכה שהכי אהבתי- רגועה סבלנית ומאוד משקיענית; לכל אחת חיכה קיט יצירה מקסים שכולל כפתורים בעבודת יד (מעל ומעבר לכמות שצריך לפרוייקט) ונרתיק ג'ינס מתוק להפליא שהיא הכינה לכל אחת. מעבר לזה היא גם פינקה כל משתתפת בכרית סיכות קטנטנה שהכינה ובכיסון לבד עם שוקולד- דברים פיציים אבל המון תשומת לב.

הכנו קישותיק מתוק מתמונות שחור לבן, צבעים אקריליים, ושאריות בדים וניירות. תפרנו כרית מתוקה, השחלנו כפתורי בד ובעיקר שייפנו וצבענו.

זה, אגב, הפרוייקט היחיד שסיימתי, אצלם ואראה אותו ממש בקרוב.

בנתיים, נכון אמרתי שזו היתה התחלה מצוינת? גם כי  זכיתי בהגרלה (הזכיה היחידה שלי בכל הכנס, ותודה לעינת :-)) בכרית ינשופית, עבודת יד מתוקה מתוקה שהכינה מאנו:

2. ENJOY – Celine Navarro
את סלין חלקכן מכירות מביקורה והשתתפותה בכנס שאירגנה אליס לפני כחודש בארץ.
אני עוקבת אחרי הבלוג שלה כמה חודשים ובעיני מדובר בבחורה סופר מוכשרת וסופר מגניבה. בסדנא הספציפית עובדים בעיקר על הכריכה של מיני אלבום. מכינים אותה from scratch מקרטון ביצוע, מצפים בג'סו ומשחקים עם דיו אלכוהולי. אני התייחסתי לחוויה כהתנסות (ח"פ כנראה) עם החומר הזה…

ככה יצאה לי הכריכה, המשך יבוא-

3.  Be happy- lory

מדריכה מקסימה ומשעשעת, הדרכה של ספרון משגע  ביופיו, המשלב קרטון ובד.  לרוע המזל, המדריכה איחרה בכ- 40 דקות (מתוך השעתיים) מה שמאוד הלחיץ ומאוד פגע בהנאה שלנו. גם מכונות התפירה מצידן עשו ככל יכולתן להיתקע ולהרוס לנו את העבודה…. מבחינתי ה-פיספוס של הכנס, דווקא בגלל שזו מדריכה מקסימה ויצירתית שאני בטוחה שיש לי הרבה מה ללמוד ממנה…

הערב הצלחתי להתעלות על עייפותי (יא-אאאאאללה חג החירות אעלק, לא להורים) ולעבוד על האלבום הזה. הוא ללא עיצוב העמודים והכיתוב, אבל אפשר להתרשם מהרעיון הכללי-

4. Edwige Bufquin – Click

לפני הכנס, בכדי לבחור את הסדנאות, נכנסתי לבלוגים של כל המדריכות. אמנם הבלוג שלה בצרפתית (5 יחידות בבגרות לא עוזרות לי להבין משהו) אבל רק מהתמונות נדלקתי עליה לגמרי והחלטתי להירשם לכל מה שהיא מעבירה. ההתלהבות הצדיקה את עצמה. זו ממש מדריכה שלא העבירה שום טכניקה יוצאת דופן אבל הצליחה להעביר (בלי לדעת מילה באנגלית, אגב) דרך עבודה וסגנון מאוד ייחודיים מבחינתי. ואני מתכוונת בעיקר לאופן בו היא מייצרת לעצמה קישוטוני לבד מתוקים להפליא.

במהלך הסדנא סבלתי מהתקף כאבי בטן עזים (וגם התקף פאניקה נלווה) אז לא הספקתי כמעט ליצור אבל היא עצמה העלתה את האלבום במלואו בפוסט הזה– תהנו.

5. Edwige – Felt & Kraft

יצרנו אלבומון קטנטן (כ 7#4 ס"מ) ומתוק להפליא, את של המדריכה ניתן לראות בפוסט הזה. את שלי…….. מתישהו….

6. Fascination Folder – Heidy Swapp

היא ללא ספק השם המוכר בקרב צוות המדריכים של הכנס, אבל מבחינתי דווקא פחות מתחברת לסגנון שלה. בכל אופן, לאחר שהיא יצאה עם סדנא חדשה ממש כמה ימים לפני מועד הכנס, החלטתי לא לפספס את ההדרכה שלה. אז הפרוייקט הוא ממש לא לטעמי, אבל אני שמחה שהשתתפתי בשיעור כי מבחינתי למדתי לראשונה להשתמש בצורה נכונה, ומגוונת ב"גלימר מיסט" (ולהחליט סופית שאני לא מתחברת להשפרצות האלה… 🙂 ).

זו גם סדנא של מדריכה באמת מנוסה מאין כמוה, שהעבירה מערך מתוכנן להפליא ועם עזרים טכנולוגיים מתקדמים, אז זו כן היתה חוויה נחמדה.

כך נראית ההתחלה שלי

7. Simona Gargiulo יצירת ספרון לחותמות.

סימונה העבירה שלוש סדנאות תפירה במסגרת הכנס. ושלושתן היו מפתות לחלוטין. היא בחרה לפרוייקטים בדים מהממים בעיני. אני באופן אישי לא סמכתי על עצמי שאצליח להשתלט על פרוייקטים מורכבים (תפירת ארנק ותפירת TOTE למכשירי כתיבה ויצירה) במסגרת של סדנה בת שעתיים ולכן נרשמתי רק לזו, שהיתה פשוטה יחסית.

יצרנו כריכה רכה עם שמרדפים. אצלי סביר להניח שהיעוד יהיה שונה כי לאוסף החותמות שלי נדרש קלסר גדול וקשיח, אבל זה בהחלט פרוייקט חמוד מאוד.

שוב, מעלה תמונה למען ההתרשמות, הוא לא גמור כמובן –

8. Manu – What i wish for you

היא היתה המדריכה בסדנא הראשונה שלקחתי, וגם סגרה לי הכנס עם הסדנא הכי מהנה מבחינתי. יצרנו אלבום עשיר ונפלא שכולו חגיגת מיחזור אחת גדולה!!!

את דפי הרקע יצרנו לבד עם צבעים אקריליים על גבי שקית נייר גדולה ואיכותית של איקאה, בכריכה תפרנו דף מדוגם על קרטון KRAFT , האיחולים הם אימרות ומסרים שנגזרו מגלויות שיווקיות, והאלמנטים שנשלפים מכיסי נייר, מורכבים מטלאים פיצפוניים של נייר ובד – אותן חתיכות קטנות כל כך שאף אחד מאיתנו לא שומר, והנה כדאי לשמור.

התיאור עושה עוול לפרוייקט משגע ביופיו שאני מקווה לסיים ולהעלות פה בהקדם.

באופן מפתיע גם היה לי הספק נהדר בסדנא זו, הייתי מאוד מרוצה מהדפים שיצרתי לי על השקית, הרכבתי הכל לספרון עשיר ומדליק, ואז……….

על מכונות התפירה הזוועתיות כבר סיפרתי? אז זאת שלי משכה והחריבה את כל מה שעשיתי. המדריכה ניסתה לעזור לי לשקם את הכריכה וקרעה אותה סופית…

בכל אופן ככה זה נראה כרגע, לאחר שיקום התפירה והתקדמות קלה שעשיתי בבית

אז אלו הסדנאות, מעולות אחת אחת או ליתר דיוק כל אחת והיתרון שלה.

מבחינתי למדתי להשתמש בחומרים טוב יותר (לבד, דיו אלכוהולי, גלימר מיסט) וקיבלתי המון המון רעיונות מקוריים ומוזה בשפע.

אז למה בכל זאת לא חזרנו בhigh?

טוב, כנראה התרגלתי לטוב מדי, בשני הכנסים שהששתפתי בעבר חוץ מסדנאות נהדרות גם היה אירוח מושלם, נדיב ומפנק והמון המון התלהבות סביב הגרלות ופרסים.

בכנס הזה ממש לא אהבתי את המלון ובעיקר לא את האוכל בו, לא מאוד אהבתי את הקיטים (הסדנא השלישי ת שבה אני מקבלת את הקיט earth love של קוזמו, והשניה שאני מקבלת את הקיט nutmeg שלהם) ולא כל כך נהניתי מערבי היצירה.

מבחינת ההפקה/האירגון היו כמה וכמה פאשלות שהבולטת בהן היא האיחור הגדול עליו כתבתי . וגם, אני חייבת לציין לא ממש הרגשתי שאני יכולה להשתלב כמשתתפת שלא דוברת איטלקית בשלל הפעילויות החברתיות. עקרונית היה תרגום לאנגלית, מעשית לא הצליחו לגרום לנו להרגיש חלק מהקבוצה.

מה שכן מאוד מאוד נהניתי ממנו זה החברה. לדעתי  זה ממש מכובד שהגענו לשם 11 בנות (רבע מהמשתתפות בכנס, אם תרצו) מישראל. חלק היכרתי היטב, וחלק היכרתי באופן שטחי, חלק יצא לי להכיר רק ממש לקראת הנסיעה אבל עם כולן היה לי נעים וכיף!

אז בנימה קצת אישית יותר- בנות, שמחתי להכיר ולחלוק את החוויות הללו איתכן. תודה לכל מי שעזרה לי טכנית ולכל מי שתמכה בי מוראלית, תודה על חברה נהדרת, שיחות מרתקות ובעיקר צחוקים משחררים.

וכרגיל- תודה הכי הכי גדולה לבן זוגי התומך. שבאמת ובתמים חושב שהנסיעות האלה חשובות לפחות כמו הנסיעות העסקיות שלו, שלוקח חופש ונמצא 24 שעות ביממה עם שלושת צאצאינו ובעיקר תודה על כך שבניגוד אליי, שמתמלאת רחמים עצמיים כשנמצאת לבד בארץ עם כל מטלות ההורות והבית, הוא אשכרה מצליח להינות מזה ולפרגן לי את הפעם הבאה, עוד לפני שאני מספיקה לחזור…..

לסיום, הנה סרטונים שעלו בימים אלה ליו-טיוב, והם בהחלט שווים צפיה  🙂

חג שמח

נילי.

Read Full Post »